2015. június 23., kedd

Cukormentes cseresznye-rebarbara lekvár.

Ez a lekvár különleges ízharmónia. A savanykás reberbara mind ízre, mind pedig állagra nagyon jól kiegészíti a nagyszemű, édes cseresznyét. Ezt most természetes cukorhelyettesítővel édesítettem de anélkül is elkészíthető. Sütikhez, pitékhez, joghurtba vagy sült húsok mellé is Isteni ;)


Az előkészületekre, az üvegek tisztítására, a száraz duntsztra ugyanazok vonatkoznak, mint amit a cukormentes eperlekvárnál már olvashattatok. Ezeket itt olvashatod el.

FONTOS: 
  • PATIKA TISZTASÁG!
  • ÉRETT, EGÉSZSÉGES GYÜMÖLCSÖK, ZÖLDSÉGEK! Rebarbaránál inkább a rózsaszínesebbet válaszd, a zöld savanyúbb. Cseresznye is legyen szép piros, de ne legyen félig érett vagy poshadt vagy kukacos. Bármilyen fajta cserkót választhatsz csak a lényeg, amiket az előző sorokban írtam.

A cseresznye és a rebarbara megtisztítása:
  • Engedjünk egy nagy vájlingba vizet és tegyük bele a szárától már megszabadított cseresznyét.
  • A rossz szemeket dobáljuk ki, a többit jó alaposan mossuk meg. (ha szükséges 2-szer is).


  • Ezután szedjük ki a vízből és magozzuk ki. (én a kezemmel csináltam).
  • A rebarbarának húzzuk le a héját, könnyen lejön. Majd mossuk meg és kb. egy cm-es darabokra vágjuk fel.  


  • A kimagozott cseresznyét (én kb 1/3-át előtte összeaprítottam aprítógéppel de nem muszáj) és a rebarbarát (darabolva) egyszerre tegyük oda egy magasabb falú lábasba főni.


  • Folyamatosan kavargassuk, hogy le ne égjen.
  • Azt vesszük észre, hogy a rebarbara kezd szétfőni. Így a jó, mert jól besűrűsíti a lekvárunkat.
  • Kb. 20-25 perc múlva már elég lekvárszerűen néz ki. Én egy botmixerrel még pépesítettem de hagytam benne egész cseresznye szemeket, mert így szeretem.

Főzési idő: kb. 30 perc.

Ha már tetszik a lekvár állaga, sűrűsége, akkor húzzuk le a tűzről és tegyünk bele ízlés szerint Dia-Wellness 1:4 cukorhelyetesítőt vagy hagyjuk natúr-on.
Ha teszünk bele cukothelyettesítőt, akkot még egyszer forraljuk fel és szedhetjük is üvegekbe.

Hogy hogyan kell üvegekbe szedni és száraz dunsztba tenni, azt szintén megtalálod a cukormentes eperlekvár receptjénél.


Jó lekvárkészítést!

Nagy ölelés :)


Iza.

1 megjegyzés:

Konyhavirtuóz írta...

Szia Iza!

Ha van kedved játszani, szeretettel várlak ezzel a recepttel a Vigyázz, kész, főzz! játékon: http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2015/06/nyari-izek-telire-vkf-73-fordulo.html