2014. szeptember 24., szerda

Vegán, csupa csoki cukkini brownie.



Ez a brownie nem tartalmaz búzalisztet. Vegán és paleo. Finom, édes, és akár cukormentesen is elkészíthető finomság. A cukkini, az alma kicsit ragacsos állagot; a kakaó és a kókuszliszt pedig nagyon finom édes, csupa csokis ízt kölcsönöz ennek a sütinek :)

2014 szeptemberében készítettem először ezt a brownie-t és azóta is töretlen a sikere. Rengetegszer megcsináltam már. Most éppen kerek tortaformában, amit be is fotóztam Nektek.

2014-ben még ezt írtam: "Írtam Nektek a Facebook-on, hogy lemerült a konyhai mérlegemben az elem. 
Jajj nagyon bosszankodtam, mert én pontosan grammra szeretem kimérni a sütik hozzávalóját. Sokszor olvasok recepteket, hogy 1 csésze liszt, cukor… stb. és fogalmam sincs arról, hogy az mennyit jelentett annak a szakácsnak, aki korábban készítette. 
Hiszen nekem legalább 10 féle, ha nem több méretű csészém van."

Így közel 3 év távlatában ez egy kicsit muris nekem, mert azóta meg imádok bögrézni és az már is egyértelmű számomra, hogy az amerikai mértékegységben a bögre az egyenlő 2,5 dl-es vizesbögre méretével :) 

Mindenesetre a Ti és a magam segítségére, hogy ezekben jobban eligazodjunk, írtam már egy bejegyzést a mértékegység kisokost. Ezt érdemes vagy kinyomtatni, vagy jó helyre menteni, mert nem tudhatjuk mikor lesz rá szükségünk. 

Azóta már beszereztem egy új, szépséges konyhai mérleget is ;)

Annyira meg szerettem volna már csinálni a cukkini brownie-t, hogy annó még a kipurcant mérleg sem akadályozhatott meg!! Elővettem egy csészét, leküzdöttem saját korlátaimat és csészével mértem ki a hozzávalókat. Az eredeti receptet Katie oldalán láttam, picit átalakítottam, tudjátok ez a mániám az egészség jegyében :)

Próbálok szerény lenni, de a lehető legnagyobb komolysággal mondom Nektek: ez az eddigi legfinomabb, csupa csokis sütim!!!
Hozzávalók:

Brownie:
  • 1/2 csésze meghámozott, reszelt cukkini (100-115 g)
  • 1/3csésze reszelt alma (110  g)
  • 1 csésze + 2 evőkanál tisztított víz
  • 2 csapott teáskanál természetes vanília por/ kivonat.
  • 3 evőkanál lenmag liszt (30 g)
  • 1/2 csésze + 2 evőkanál kókuszolaj (115 g)
  • 3/4 csésze zsírszegény kakaó (Nature cookta-t használtam) (65 g)
  • 1 csésze zsírtalanított kókusz liszt (Nature cookta-t használtam) (120 g)
  • 1/2 teáskanál Tiszta só
  • 1/2 teáskanál foszfátmentes sütőpor
  • 1 csésze kókuszvirág cukor (kóstold meg a masszát, nekem még kellett bele 2 púpos evőkanállal) vagy steviás eritrit (ebből kevesebb kell, kb. a cukor negyede, kóstold meg a masszát, hogy neked elég édes-e.)
  • Díszítéshez 1 marék sós, zúzott pisztácia és friss eper
Csokimáz:
  • 2 púpos evőkanál zsírtalanított kakaó (Nature cookta-t használtam.)
  • 5 evőkanál kókuszvirág cukor (vagy 1 evőkanál steviás eritrit)
  • 6 evőkanál tisztított víz
  • 2x2 cm vegan vaj (bio Alsana)
Elkészítés:
  • Az első 6 hozzávalót mérjük ki egy tálba. Az almát és a cukkinit is a reszelő kis lyukú részén reszeljük le.
Reszelő kis lyukú oldala.
Első 6 hozzávaló összekeverése.

  • Ezután a többi hozzávalót mérjük ki egy másik tálba, keverjük össze. Én teszek néha bele apróra vágott jó minőségű étcsokoládét de nyugodtan elhagyható.
Száraz összetevők összekeverése.

  • Majd a két tálban lévő keverékeket öntsük össze.
  • Melegítsük elő a sütőt 180 fokra és vagy egy 29*18 cm-s magasabb falú tepsibe vagy egy 25 cm átmérőjű kerek tortaformában tegyük a masszát. Egy kanál segítségével egyengessük el. A tortaformát ki szoktam vékonyan vajazni és lenmaglisztezni. A tepsibe pedig csak simán beleteszem a masszát, nem vajazom ki.
  • Süssük 20 percig.
  • Ha megsült, hagyjuk kihűlni. Mikor kihűlt önthetünk rá csokimázt. Ezzel egyszerűen isteni! :)
Csokimáz készítése:



A kakaót szitáljuk át és a cukorral (vagy édesítővel), vizzel keverjük el, majd közepes hőfokon kezdjük el melegíteni. Mikor éppen elkezd forrni, vegyük le a tűzről és keverjük el benne a 2x2 cm-es vajdarabot. Szép tükörfényes lesz a csokimáz.

Jó lenne egy éjszakára betenni a hűtőbe, de én nem bírtam kivárni és gondolom Nálatok is nagy önfegyelmet igényel majd :)



Tippek Izától:
  • Az összekeverésnél egy sűrű, rugalmas masszát kell kapnod. Ha úgy látod, hogy a száraz hozzávalókat nehezen tudod egyenletesen belekeverni, magyarul túl száraznak látod a masszát, akkor egy pici almát még reszelhetsz bele és 1 evőkanál vizet még tehetsz bele.
  • Bögrének én 2,5 dl-t használok. Ha Te több sütit szeretnél és ehhez nagyobb bögrét használsz, akkor arányosan mérd ki a hozzávalókat és egy kicsit több édesítő, sütőpor, só, vanília kell bele.
  • Ha csészézel, akkor az almát és a cukkinit úgy mérd ki, hogy miután lereszelted őket, nyomkodd kicsit bele a bögrébe, úgy lesz jó a mennyiség.
  • A csokimázt ha rácsorgattad a süti tetejére, a tepsit mozgatva oszlasd el a brownie tetején, valamint egy kicsit az asztalhoz is ütögetheted, így a kis buborékok kijönnek. Ezáltal szép, egyenletes és tükörfényes lesz a csokimáz.
Nagyon jó étvágyat hozzá!

Iza.

Nincsenek megjegyzések: