2014. augusztus 25., hétfő

Avokádó csoki puding.



Tej- tojás-, cukor- gluténmentes!
(paleo, főzés nélküli)


Mennyeien krémes és csokis :)

Hihetetlen, hogy a természet milyen eredeti finomságokat kínál nekünk tálcán. 

Sokszor észre sem vesszük, mert az agyonfinomított, ízfokozók hadával dúsított, valódi tápanyag nélküli „ételek” elnyomják érzékszerveinket. 
Pedig a natur finomságokhoz hozzá lehet szokni. 
Hihetetlen, hogy ha ezeket részesítjük előnyben, egy idő után olyan különleges ízekre leszünk kifinomultak, amelyekről előtte csak álmainkban gondoltunk. 
Én először ezt a borsnál tapasztaltam. Mindenhol kapható, őrölt borsot használtam annó, ezután áttértem a színes, szemes borsra, amit azzal a kis szerkezettel frissen őröltem, amit hozzá adtak. Először úgy éreztem, hogy alig ad egy pici ízt, de többet tettem az ételbe, míg végül nagyon megszerettem. Addig használtam, míg elfogyott és éppen kellett volna egy ételbe. Gondoltam, sebaj, mert van itthon őrölt, fekete bors. Megszórtam vele az ételt és egy nagyon rossz csípős, sár, föld ízt éreztem, kiköptem. Nah, ekkor értettem meg, hogy mekkora különbség van a natur esszenciákat magában hordozó, friss alapanyag/fűszer és a félkész vagy nem nyers variáció között.

Visszatérve a csoki pudingra.

Ennek egy változatát Rachelle Shockey nél láttam. Különbség az, hogy én kalóriamentes, természetes édesítőt használtam de helyette használható méz is. Valamint én természetes vaníliaport tettem a pudingba, kivonat helyett.

Egyszerűen mennyei az íze! :)

Az avokádóról külön írtam, hogy milyen értékes, természetes tápanyagforrás, érdemes újra elolvasnotok :)

Egészséges és a gyerekek is imádni fogják. Itt van most nálam Húgom kislánya Yzu és kérte, hogy készítsek neki valamit az avokádóból, mert tetszett neki ez a gyümölcs/zöldség de nem igazán ismerte. Újságoltam Neki, hogy fincsi pudingot csináltam de nem mondtam meg miből. Megette, ízlett neki; utána árultam el, hogy a kívánsága teljesült, készítettem neki az avokádóból csoki pudingot :)
Avokádó csoki puding.
Hozzávalók 2-3 személyre:

  • 2 érett avokádó
  • 150 ml kókusztej
  • 2 csapott teáskanál természetes vanília por
  • 4 csapott teáskanál Dia-Wellness 1:4 cukorhelyettesítő (ízlés szerinti mennyiség)
  • 2 csapott evőkanál zsírszegény kakaópor

Elkészítés:
Avokádó turmixolás után.
Az avokádót hámozzuk meg és tegyük turmixgépbe, turmixoljuk össze. Ezután tegyük bele a többi hozzávalót és jól turmixoljuk össze újra. Öntsük poharakba és tegyük picit hűtőbe.

Tipp: Ha egy pici chili-t teszel a pudingba, akkor a csípős csoki, igazi kulináris élvezet lesz ;)

Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza

Nincsenek megjegyzések: