2014. augusztus 16., szombat

Frittata variációk



Ha jól emlékszem ez a finomság az elsők között volt, amit feltettem pár héttel ezelőtt a Facebookra, mielőtt még elkészítettem volna a blogomat :)

Nagyon tetszett barátaimnak, ismerőseimnek, ezért megjelenítem itt is, hogy akár már holnap reggel el tudjátok készíteni :)

Mindig várom a hétvégét, többek között azért mert akkor reggelire tojásból készíthetek valami finomságot hétköznap reggeli rohanásban sajnos nem mindig jut rá idő.
Jártatok már úgy, hogy belekezdtetek egy diétába de a családnak is készíteni kellett emellett reggelit, ebédet, stb. és mivel túl nagy macera volt ennyi féleképpen főzni, hamar feladtátok azt, amibe oly nagy lelkesedéssel belekezdtetek?
Mutatok egy jó kis reggeli receptet, amivel nem kell a macera miatti diétátokat megszakítani.
Többféle változatát láttam a neten de elkészítettem úgy, ahogy szerintem nagyon finom :)


Frittata variációk


Hozzávalók:


Bármilyen zöldség amit a hűtőben találsz. Én erős, zöld paprikát, sima paprikát, paradicsomot, lila hagymát és snidlinget találtam. Só, bors, fokhagyma granulátum ízlés szerint. Bacon, light sajt ízlés szerint.

Elkészítés:

Az apróra vágott zöldségeket tedd a muffin kosárkákba (én szilikonosat használtam, mert abba nem kell zsiradék). Fontos, hogy a levet eresztő zöldséget, mint pl. a paradicsomot a feldarabolása után tedd egy papirtörlőre, mert nem jó ha a kész frittata tocsog a vízben.



Ezután kétféle módon folytattam; 2 kosárnak felvertem 2 egész tojást + 1 tojás fehérjét, beletettem a fűszereket és beleöntöttem a formába, majd megszórtam light sajttal.

A többi 4 formát kibéleltem bacon-el, majd beleöntöttem 3 egész + a megmaradt tojás sárgája keveréket, amibe előzőleg 1 púpos evőkanál tejfölt és két nagyobb csipet ligh sajtot elkevertem. Mikor beleöntöd a formába a tojást érdemes picit összekeverni, hogy a formában lévő zöldségek ne maradjanak az alján.

A végén mindegyik tetejére tettem 1-1 csipet sajtot és 180 fokon 20 percig sütöttem.

Tojás változó méretétől függően előfordulhat, hogy 5-10 perccel tovább kell sütnöd. Ezt úgy tudod megnézni, hogy egy hegyes kést vagy villát beleszúrsz a frittatába és ha érzed, látod, hogy folyik, akkor még nem jó.


Így a Család minden tagjának készíthetsz különböző, igénytől, ízléstől függően bármilyen frittatát :)


Jó étvágyat hozzá!

Nagy ölelés :)
Iza.








Nincsenek megjegyzések: