2014. augusztus 17., vasárnap

7. elem; Élő reggeli ital saláta – uborka – pitypang – alma – körte.



Megmutatni, megtanulni, csinálni, rendszeressé tenni, továbbadni a tudást az egészség érdekében.

Ez az az öt dolog, amit szerettem volna Nektek ezen a héten üzenni a zöld turmixokkal.

A hét minden napján készítettem egyet :)

Természetesen ha a variálási lehetőségeket nézem, akkor határ a csillagos ég és a fantázia. Érdemes picit utána nézni a gyümölcsök, zöldségek tápanyagtartalmának és annak, hogy milyen hatást, sok esetben gyógyhatást gyakorolnak szervezetünkre. Ebben sok segítséget jelenthet a blog Fontos tudnivalók elnevezésű címkében lévő információk, mert az általam készített turmixok alapanyagainak tápanyagértékét abba összegyűjtöttem :)

Igyekeztem színesen kombinálni a zöld turmixokat :) Értem ez alatt, hogy több zöld levelet és sokféle idény gyümölcsöt használtam. Ezeken kívül annyi lehetőség van még. Használhattok, mángold-, sóska-, petrezselyem-, retek- stb. leveleket is és persze az enyémtől eltérő gyümölcsöket is. Aki diétázni szeretne az inkább a banán nélküli variációt válassza, de ugye tudjátok, hogy pl. az avokádó is sok zsírt tartalmaz, de egészségeset.

Én azt gondolom, hogy legyen az bármilyen diéta, ha a kilók nem akarnak lejjebb menni, az nem a zöld italtól és az esetlegesen benne lévő banántól vagy avokádótól van, annak más oka van. A zöld turmix rendbe teszi az anyacserédet, méregtelenít, lúgosít. Ha a megfelelő mennyiségű vizet fogyasztod emellett, akkor a szövetekben, így a bőrben lévő méreganyagok is ürülnek, ezáltan a narancsbőr is csökkenhet. Gondold végig, hogy mit csinálhatsz rosszul!

Ezek az italok feltöltenek természetes ásványi anyagokkal, vitaminokkal. Olyan enzimeket adnak a szervezetednek, amelyek ha találkoznak az emésztés során létrejövő savas környezettel, hívogatják azt; gyere itt vagyok, egyesüljünk. Így máris visszarendeződhet a sav-bázis egyensúly a szervezetben. Azaz, ezek az italok ily módon lúgosítanak.

A mai zöld turmixot, mivel a hét 7. napja van, A hetedik elemnek neveztem el :)

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ezt mindig vasárnap kell inni. Bármelyiket bármikor ihatod :) Legjobb reggel, de akár este is.

7. elem; Élő reggeli ital saláta – uborka – pitypang – alma – körte.
Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 saláta levél
  • 3-4 db pitypang levél
  • 1/3 kígyóuborka
  • Fél édesebb alma
  • 1.5 vilmos körte
  • 1,5-2 dl tisztított víz

Elkészítés:

Minden hozzávalót jól mossunk meg, vágjuk, aprítsuk össze. Tegyük turmix gépbe, tumixoljuk össze.
Ha hígabban szereted, tegyél még hozzá vizet.
Alapanyagok turmixolás előtt.
Nekem a legjobban Fiona itala és a mostani ízlik. De a lucernásat is nagyon szerettem, biztos, hogy többször el fogom készíteni, hihetetlen módon egészséges :)Képzeljétek, a Párom pl. utálja az uborkát és nem vette észre, hogy belecsempésztem, megitta és ízlett neki :)

Nagyon jó egészséget hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: