2014. augusztus 21., csütörtök

Protein palacsinta, chia maggal.



Az egészséges reggeli!

Leginkább azoknak akik odafigyelnek a fehérje bevitelükre. (Remélem Mindenki)!
Nagyon gyorsan elkészíthető és csupa-csupa egészséges összetevő! :)


A chia mag az Aztékok szerint a „futók étke”, mert:
  • - a leggazdagabb természetes lelőhelye az Omega 3 zsírsavnak
  • - növényi termék, így koleszterinmentes
  • - gazdag oldhatatlan (több mint 30%) és oldódó (5-6%) rostokban egyaránt
  • - telített zsírsav tartalma nagyon alacsony
  • - proteinben gazdag
  • - antioxidánsokban gazdag
  • - magas ásványi anyag tartalma van: kálcium, magnézium, vas, cink, A és B vitaminok, réz, kálium.
Protein palacsinta, chia maggal.
Dr. Josh Axe inspirált ennek a reggelinek az elkészítésében.
Ha a táplálkozásról, fitness-ről, az egészségről kérdezel valaki Amerikában, mindenki csak azt mondja: ”Kérdezd Dr. Axe-t”! ő az alapítója a BurstFIT intervallum képzési rendszernek. Állandó vendége az NBC és a FOX házigazdáinak. Profi úszó csapatoknak ad táplálkozási és mozgásszervi munkával kapcsolatos segítséget, hogy hogyan növeljék a teljesítményt. 2012-ben az USA úszócsapatával Ő is utazott a Londoni játékokra. Ryan Lochte és Peter Vanderkaay, többszörös Olimpiai- és Világbajnok profi úszókkal is dolgozott együtt.

Dr. Axe-ról bővebben itt olvashatsz: draxe.com

Nos, az Ő egyik palacsintáját gondoltam át. Palacsinta liszt helyett zabpehelylisztet tettem bele és mandulatej helyett kókusztejjel készítettem. Kókuszchips helyett zabpelyhet tettem bele. Ami még fontos, hogy én nem használtam a sütésnél kókuszolajat, hanem tapadásmentes serpenyőt.

Hozzávalók: 3-4 közepes palacsintához (szerintem ebből 2 db elég egy Nőnek):
  • 4 csapott evőkanál, azaz 40 g zabpehely liszt
  • 2 csapott evőkanál, azaz 20 g kókuszliszt
  • 3 csapott evőkanál vagy 1,5 mérőpohár (benne van a fehérje tasakban) gyors felszívódású, PEAK Whey Fusion vanília/kókusz fehérje por
  • Fél teáskanál foszfátmentes sütőpor
  • 1 csapott evőkanál, 10 g chia mag
  • 1 csapott evőkanál, 10 g zabpehely
  • 1 csipet Himalaya só
  • 1 egész tojás
  • 10-13 evőkanál (1-1,3 dl, megmértem) kókusztej

 Elkészítés:
  • A száraz összetevőket tegyük egy tálba, keverjük össze, majd adjuk hozzá a tojást és a kókusztejet. 
  • Először 1 dl kókusztejet adjunk hozzá, hagyjuk 5 percig állni, míg a chia mag és a zabpehely magába szívja a nedvességet. Utána elképzelhető, hogy 20-30 ml-t még hozzá kell adni. Ezt a tojás mérete befolyásolja. A palacsintatésztánál sűrűbb állagúnak kell lennie, nem folyósnak.  
  • Ezután egy tapadásmentes serpenyőbe tegyünk 2 evőkanállal a masszából, lapogassuk el kerek formára a kanállal és hagyjuk sülni szép barnára. Lessünk alá, ha szép halvány barnára megsült, egyszerűen fordítsuk meg és ezt az oldalt is süssük meg. Én úgy sütöttem, hogy felforrósítottam a serpenyőt, majd levettem a tűzről és akkor kentem bele a masszát. Miután beletettem azután tettem vissza a tűzre. Nem kell semmilyen zsiradékot használni a sütéshez.
Mi házi, cukormentes eperlekvárral és stevia-val édesített nutellával ettük :) De ezek elhagyhatóak.

Tipp: Ha 1 púpos teáskanál zsírszegény Holland kakaót (Nature cookta) kikeversz 1 csapott teáskanál Dia-Wellness 1:4 cukorhelyettesítővel és kb. 1 evőkanál kókusztejjel, akkor fincsi és édes kakaós öntetet kapsz, amit ha rákanalazol a palacsintára, egyszerűen Isteni :) Én mondjuk szeretem a jó kakaós és édes dolgokat.

Nagyon jó étvágyat és egészséget kívánok hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: