2014. augusztus 19., kedd

REFORM paprikás csirke, zabpehelylisztes nokedlivel.



A jó öreg paprikás csirke nokedlivel; milyen finom is az! 

De úgy, hogy olyan igazi rusztikus legyen, sűrű szafttal, ami sok hagymával, paprikával és paradicsommal készüljön. Ezzel áztassuk meg jól a nokedliket. Jah és persze legyen nagyon puha a husi.

Én így szeretem :)

Édesapámtól kaptunk házi csirkét, tudom, hogy kukoricát ad nekik és kint kapirgálnak a direkt nekik fenntartott udvaron.
Úgyhogy ma hozzá is láttam a REFORM paprikás csirke elkészítéséhez és elárulom, hogy hogyan csináltam.

Minél kevesebb zsírt, szénhidrátot és kalóriát szerettem volna látni a tányéron. Amellett, hogy alapkövetelmény volt az, hogy az íze ugyanolyan legyen, mint amit már ismerek és megszoktam.

Hozzá tartozik, hogy én nem szeretem a szaggatóval készített nokedlit, azok olyan egyformák. Én teáskanállal szoktam, ahogy annó Anyu csinálta, így jó nagyok és mindegyiknek más a formája.

A zabpehelylisztet választottam, hogy miért? Lejjebb megtalálod :) 

Ráadásul a szénhidráttartalmát a nokedlinek 50 %-al csökkentettem! :)

Plusz zsiradékot nem használtam, csak ami a csirkén volt és tálalásnál levettem a húsról a bőrét.

REFORM paprikás csirke, zabpehelylisztes nokedlivel.
Hozzávalók:

Paprikás csirkéhez:

  • 1 egész csirke
  • 1,5 fej nagy vörös hagyma (tényleg nagy)
  • 2 kisebb zöld paprika
  • 2 közepes paradicsom
  • Fél friss erős paprika (elhagyható)
  • Fűszerek (én csak őrölt piros paprikát, Himalaya sót, frissen őrölt borsot és bio szárított, só nélküli apró zöldséget használtam).

Nokedlihez:

  • 150 g Zabpehelyliszt
  • 150 g Zéro 6 Dia-Wellness lisztkoncentrátum
  • 4 egész tojás
  • 180 ml víz
  • 2 nagyobb csipet só

 Elkészítés:

Ugyanúgy, mint a hagyományost, azaz a csirkét vágjuk „alkatrészeire”. Az ezeken lévő felesleges zsírt/hájat/bőrt vágjuk le; ne dobjuk ki. A zöldségeket vágjuk apró darabokra. Vegyünk elő egy nagyobb lábast és a csirke zsíradékot süssük le. Ha kezd odaragadni, tegyünk bele egy picike vizet. Mikor félig kieresztette a zsíradék magából a zsírt, tegyük bele az apróra vágott hagymát és pároljuk üvegesre. Közbe tehetünk bele pici vizet, ha úgy tűnik, hogy kezd odaragadni. A paprikát is beletehetjük, azt is pároljuk pár percig, majd mehet bele a paradicsom. Néhány perc múlva húzzuk le a gázról és tegyük bele a fűszereket. Azért húzzuk le a gázról, mert a fűszerek hamar odaéghetnek. Ha ezzel megvagyunk, tegyük vissza a gázra, helyezzük bele a csirkedarabokat, majd öntsük fel annyi vízzel, hogy épp ellepje a husikat. Ezután főzzük, fedő alatt, közepes, inkább lassú tűzön puhára.

Nokedli:

Minden hozzávalót tegyünk egy tálba és keverjük össze. NE keverjük sokáig, az nem jó. valamint a nokedli tésztát közvetlen azelőtt keverjük be, mikor már főznénk.
Ezután tegyünk fel vizet forralni, tegyünk bele 2 teáskanál olajat és 2 csipet sót. Ha forr a víz, picit vegyük lejjebb a hőfokot, kezdjük el bele szaggatni a nokedlit vagy nokedli szaggatóval vagy egy teáskanállal. Ha beleszaggattuk a nokedli tésztát, vegyük magasabbra a gázt és várjuk meg míg feljönnek a galuskák a víz tetejére. Ezután picit főzzük még. Kóstoljuk meg, hogy megfőttek e már. Ha a közepük még száraz, akkor még főzni kell. Arra is figyeljünk, hogy ne főzzük túl.

Miért zabpehelyliszt?


A zabban a többi gabonaféléhez képest jóval kevesebb keményítő van, jelentős mennyiségű ún. béta-glükánt tartalmaz (vízben oldódó rost, amely csökkenti a koleszterin-szintet, valamint a szénhidrát- és zsír felszívódását), magasabb a zsiradéktartalma és fehérjetartalma, mint a vele összehasonlítható más gabonaterméké. Mindezen tulajdonságok együttes hatása révén kevésbé emeli meg a vércukorszintet, mint más gabonafélék (alacsonyabb a GI-je).
A zabból készített különböző finomságú liszteket ételekbe keverhetjük, vagy bármilyen pékárut, illetve otthoni konyhatermékeket (palacsinta, lepények, ételek besűrítése, kenyér, pogácsa) kiegészíthetünk vele.
Figyelembe kell venni, hogy a zab önmagában sikérmentes, ezért a pékárukat  ki kell egészíteni egyéb sikértartalmú lisztekkel, vagy tegyünk hozzá búzasikért (vagy más néven szejtánt, búzahúst). Felhasználható pudingokhoz, krémekhez, ételek besűrítésére, lepénykenyér sütéséhez.

Forrás:


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nagy ölelés :)
Iza.

Nincsenek megjegyzések: