2014. szeptember 10., szerda

Light, cukkinis csirkemell torta rukkolával.



Tegnap hallottam nyilatkozni Ozzy Osbourne, a Grammy díjas angol énekes feleségét, aki 64 éves lesz most októberben és rendkívül jól tartja magát. 

Gordon Ramsay fogta a fejét, de én is mikor azt mondta, hogy ő még életében nem kapcsolta be a sütőt, sőt még az oldalán rá van ragasztva az eredeti használati utasítás is :))
Mivel férje, Ozzy tudta, hogy neje nem használja a tűzhelyt ezért ott tartotta a piáit, hogy a felesége észre ne vegye. Tudjuk ugye, hogy Ozzy azért nem vetette meg a különböző „hangulatfokozó” szereket, köztük az italt sem.

Bízom abban, hogy a magyar Nők többsége azért ismeri és használja a konyhai eszközöket. Mindenesetre most egy olyan ételt mutatok meg Nektek, ami kevés hozzávalóból áll össze és amit tényleg pofon egyszerű elkészíteni és baromi mutatós.

Mindig észben tartom, hogy legtöbbször olyan alapanyagokból állítsam össze a kajcsikat, hogy beleférjenek a rendszeresen sportoló, - legyen az hobbi vagy versenyszerű sport - Nők és Pasik étrendjébe is. Valamint, hogy könnyen, gyorsan elkészíthető legyen. Így a Férfiemberek is meg tudják csinálni maguknak :)
Emellett természetesen a finom és egészséges ételekre vágyók is próbálják ki, mert nem nehéz elkészíteni.

Light cukkinis csirkemell torta rukkolával.
Hozzávalók:

Csirkemell szeletekhez:

  • Darált csirkemell (én 760 g-t használtam)
  • Cukkini (470 g volt miután meghámoztam és a belső mag részét kikapartam)
  • 2 egész tojás
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 közepes fej fehér hagyma
  • Friss zsálya ( nekem kb. 2-4 cm-es levelek voltak, ezekből kb. 15 db-t vágtam össze)
  • Fűszerek ízlés szerint, én Himalaya sót, frissen őrölt színes borsot használtam
  • Pici tökmagolaj a sütéshez (én pirított, bio-t használtam)

A csirkemell szeletek közé, amikor összerakjuk:

  • Light natúr joghurt
  • Light trapista sajt
  • Friss rukkola saláta
Elkészítés:
  • A megtisztított cukkinit a reszelő nagy lyukú részén reszeljük le, picit sózzuk meg és tegyük félre.
  • Vegyük elő a darált csirkemellet, üssünk bele 2 egész tojást, reszeljük bele a fokhagymát és a fehér hagymát majd sózzuk (elég sok kell bele a Himalaya sóból), borsozzuk és tegyük bele az apró darabokra vágott friss zsályát. Tegyük félre.
  • Ezután vegyük elő a cukkinit és kezünkkel nyomjuk ki belőle a vizet, majd adjuk hozzá a húshoz.
  • Vegyünk elő egy tapadásmentes serpenyőt, aminek kb.15 cm-es az alja, tegyünk bele pár csepp tökmag olajat és hevítsük fel közepes hőfokra (elektromos tűzhelyen 7-es fokozatra). 2 bőséges evőkanál húst tegyünk a serpenyő közepébe, majd a kanál és az ujjunk segítségével oszlassuk el a húst, a teljes serpenyőben egyenletesen.


  • Süssük szép barnára és utána ahogy a palacsintát meg szoktuk fordítani, fordítsuk meg. Nyugodtan fel is dobhatjuk, mert nem esik szét. Ezt az oldalát is süssük szép barnára. Ilyenkor ereszt egy kis vizet a husi, ezt főzzük, süssük le róla.
  • Ha egy kész, érdemes egyből megkenni joghurttal, rátenni s sajtot, hogy ráolvadjon, majd jöhet a rukkola, miközben a másik adag husi sül.


  • Én 8 db husit tudtam a fenti mennyiségű alapanyagokból készíteni. 5-ből csináltam a tortát de bármennyiből lehet, ahogy Neked tetszik.



Tipp: a hússzeletek közé tehetsz bármit. A zsályát is kihagyhatod vagy helyettesítheted. Mivel ebből 1-2 tortaszelet igen laktató és sok húst tartalmaz ezért mellé valami könnyű salátát javaslok. A cukkinis hús puha és nem szárad ki, szaftos de sok nedvességet pl. paradicsomot vagy light szószt tartalmazó salival nagyon fincsi.

 
Nagyon jó étvágyat hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: