2014. szeptember 17., szerda

NEW START; zöld turmix; avokádó-spenót-banán.



Az elmúlt napokban nagyon sokan tetszikeltétek a Fitt fazék kultúr klub Facebook oldalát :)

Annyira aranyosak vagytok!! …és annyira boldog vagyok, hogy érdeklődtök és hogy fontos Nektek az egészségetek :)

Az újak tiszteletére és a régi imádott Olvasóim kedvéért néhány gondolat:

Van aki már elindult az egészség felé vezető úton és van akiben már régóta érlelődik de még valami miatt (én ezeket kifogásoknak szoktam hívni) még nem lendült neki. Ami biztos, hogy soha nem késő elkezdeni. legyél 16 vagy 38 vagy 60 éves. 

De tudd, minél hamarabb állsz neki annál több előnyét fogod élvezni. Ami az én egyik szívügyem és amiért nem mindegy, hogy mikor kezded el: NEM MINDEGY, HOGY GYEREKEIDNEK MILYEN ÉLETMÓD MINTÁT MUTATSZ, MENNYIRE VAGY HITELES!!

Múltkor beszélgettem egy anyukával, akinek 4 fiugyermeke van. Élt egy bizonyos életmódot, ami teljesen hagyományos volt, nem volt benne semmi kivetni való. Viszont kicsit szomorúan ecsetelte: „olyan rossz, hogy annó nekem nem mutatták meg, hogy hogyan lehet egészségesebb ételeket készíteni. Mindent magamtól csináltam és most már tudom, hogy lehetett volna jobban is” A fiuk így is felnőttek de ha visszamehetne, akkor tudatosabban odafigyelne erre. Az az érzés, hogy ő azt gondolta megtett mindent, hogy egészségesen nőjjenek fel a gyerekei, most pedig rádöbben, hogy lehetett volna jobban is csinálni, az egy Anyának borzasztó lehet. De utólag nem szabad ostoroznia magát, hiszen biztos vagyok abban, hogy a legnagyobb odafigyeléssel és szeretettel nevelte gyermekeit.

Azért írok Nektek folyamatosan és azért adok recept ötleteket, hogy minden információ eljusson Hozzátok. TUDJATOK RÓLA! 

Ezt követően valóban rajtatok múlik, hogy szélsőségektől mentesen, beépítsétek az egészséges életmódot saját életetekbe.

Nem biztos, hogy az én általam készített ételek fognak Neked ízleni, az sem biztos, hogy az én sporttal, ételekkel, egyéb információkkal kapcsolatos gondolataim megfognak Téged. Vedd ki ezekből, ami Neked jól esik. Mindenkinek a teste, lelke, életvitele más.

Az viszont biztos, hogy légy nagyon kíváncsi, mint a gyermek. Légy nyitott továbbra is az újdonságokra, amikkel még egészségesebb lehetsz. Légy magadhoz őszinte: mit csinálsz rosszul, mit kellene másképp csinálni. Lehet rég berögzült szokásaidon kell változtatni, amit ne várd, hogy pár nap alatt megváltozik és hipp-hopp új életmódod lesz. Gyakorold a türelmességet, fokozatosságot.

Én igyekszek Neked ebben segíteni.

Először kezd azzal pl. hogy szokásos életviteledbe beépíted a zöld turmixokat, emellett ha elhasználod a konyhádban lévő megszokott napraforgó olajat, delikátot, kristály cukrot, legközelebb helyettük olívaolajat, natúr, só nélküli, szárított zöldségmixet és nyírfacukrot/nádcukror/kókuszvirágcukrot/édesítőt (nem mindegy, hogy milyet) vegyél. Így szép lassan azt veszed észre, hogy konyhád tartalma teljesen átalakul. 

Emellett tervezd meg a hetedet és már előre fixáld le azokat a napokat, amikor tested edzésével fogsz foglalkozni 1 órát. Történjen bármi, játszd el, hogy robot vagy és be vagy programozva x napon 1 órára testmozgásra!

Most pedig megosztom Veled (régi Olvasóim már ismernek :), hogy ezeket mindig készítem) a ma reggeli zöld turmixomat, ami napindítónak kiváló. Lágy, selymes, édes és tele van esszenciális zsírsavakkal, fehérjével, vitaminokkal.

Hogy miért fogyasszuk a zöld turmixokat, kérlek olvasd el az erről szóló bejegyzésemet!

New start zöld turmix; avokádó-spenót-banán.
Hozzávalók:
  • 2 kisebb, érett banán (nem túlérett, mart az savasít)
  • 1 érett avokádó
  • 1 nagyobb maréknyi friss spenót
  • 2-4 dl tisztított víz
Elkészítés:
  • A hozzávalókat tegyük turmixgépbe és turmixoljuk krémessé. Azonnal fogyasztható.

Ezen kívül találsz 7 különböző zöld turmix receptet is. A blog bal oldalán látható „Itt keresgélhetsz”, nah itt kell rákattintani a zöld turmixok címkére. Most beillesztettem Neked, hogy még könnyebben elérd. Hogy az összeset lásd, a blog alján a ’régebbi bejegyzésekre’ kell majd klikkelned.

Nagyon jó egészséget kívánok hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: