2015. május 15., péntek

Zabtejszínes, tormás zöldspárga tagliatellével. (vegán)

Ezt a krémes, spárga ételt zabtejszínnel készítettem. A sűrű és krémes tejszín nagyon jól harmonizál az édeskés-almás, csemege torma és a friss petrezselyem ízével. 

Friss zöldeket is tettem az ételbe és tálaláskor még megspékeltem egy kis roppanós céklalevéllel, amely még fokozza a frissesség érzését. Nagyon könnyű mégis laktató étel, amelyet én durum tésztával tálaltam.


Hozzávalók 3 személyre:
  • 1 csokor friss zöld spárga
  • 2-3 púposabb teáskanál csemege torma 1-2 teáskanál édes almapéppel elkeverve
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 1 kisebb csokor friss petrezselyem
  • Kb. 5 friss céklalevél (elhagyható) 
  • 2 evőkanál olíva olaj
  • Fűszerek: tiszta só, frissen őrölt bors, őrölt szerecsendió
  • 250 ml zabtejszín
  • 200 g durum tagliatelle (én sáfrányosat használtam, azért olyen sárga színű)
  • Pár csepp citromlé
Elkészítés:
  • A spárga esetlegesen fás részét törjük le. Mossuk meg a spárgát de ne hámozzuk meg. Vágjuk fel kb. 3-4 cm-es darabokra és pároljuk meg. (Vagy picit sós vízben főzzük meg).

  • A tésztát picit sós vízben tegyük fel főni. (a zacskóra rá van írva, hogy hány percig kell főzni).
Amíg a spárga párolódik és a tészta fő elkészítjük a mártást.

  • A hagymát az olíva olajon pároljuk üvegesre, tegyük bele a sót és a borsot. Majd tegyük bele az apróra vágott petrezselyem zöld felét.
  • Ezután öntsük rá a zabtejszínt , tegyük bele a tormát és éppen csak rottyantsuk fel.
  • Az elkészült mártásba tegyük bele a megpárolódott spárgát, a friss petrezselyemzöld másik felét. Szórjuk meg őrölt szerecsendióval és szükség esetén még sózzuk és borsozzuk. Csepegtessünk rá néhány csepp citromlevet.
  • A megfőtt tésztát szedjük bele a spárgás mártásba és a tészta főző levéből is merjünk bele 2-3 evőkanállal. 
  • Tálaláskor friss céklalevelet tehetünk még a tányérra és megszórhatjuk frissen őrölt borssal és őrölt szerecsendióval. 

Tippek Izától:
  • A céklalevél íze semleges és nagyon jól illik a tormás, zabtejszínes mártáshoz.
  • Nekem olyan csemege tormám volt itthon, amelyet őstermelő készített. Natúr torma és alma volt benne. Az alma finoman édesítette és harmonizálta a torma csípősségét. Ha sima csemegetormád van otthon, akkor egy reszelő kis lyukú részén egy kis édes almát reszelj bele, (így azt az ízhatást fogod elérni, mint én az almás tormámmal :)
  • A zöld spárgát én jobban szeretem, mert nem kell pucolni és ropogósabb, mint a fehér spárga. (a fehér többször fás is).
  • A tésztát ne főzd túl.
  • A spárgát ne párold túl.
  • A zabtejszínt bio boltban vettem.
  • Jó lenne ha biztosan vegyszermentes spárgát és zöld leveleket használnál.
  • Nyugodtan tehetsz bele egyéb friss zöldeket is, mert nagyon finom ahogy a főtt és friss textúra keveredik az ételben.
  • Tehetsz még pirított fenyőmagot is az ételre tálaláskor.
  • A spárgát ha főzöd, utána hideg (majdnem jéghideg) vízbe szedd bele, így megőrzi szép zöld színét. Vagy tehetsz a főzővízbe 1-2 csipet szódabikarbónát ugyanezen célból.
Jó étvágyat!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: