2015. augusztus 9., vasárnap

Cukormentes áfonya lekvár, chia maggal.

Az áfonya lekvár főzése talán a legkönnyebb és legrövidebb időt veszi igénybe. Az áfonya magas pektintartalma miatt nincs is igazán szükség sűrítésre sem

Ez a lekvár nem tartalmaz, hozzáadott cukrot, tartósítószert. 

Számomra kell, hogy a lekvár a nyarat idézze ízében de az is fontos, hogy finom, édeskés legyen. A natúr lekvárok is finomak de lehet, hogy én túl édes szájú vagyok, mert én úgy szeretem ha a lekvár a natúrnál édesebb. Ezért én ebbe a lekvárba tettem természetes cukorhelyettesítőt (stevia és erotritol keveréke).

Ezen kívül semmiképp nem szeretem agyonfőzni a gyümölcsöt, így inkább hamarabb elzárom, ami azt is jelenti, hogy nem főzöm el róla a vizet. Hogy mégis sűrűbb állagot érjek el, ezért ebbe a lekvárba tettem egy kis chia magot, ami szerintem jól illik az áfonyához és nem is tűnik fel, hogy van benne. Mindenesetre ha teszünk bele, akkor sűrűbb lesz a lekvár és ásványi anyagokban, vitaminokban is gazdagabb lesz. A chia magnak magas a rost-, B1-, B3-, mangán-, vas-, réz-tartalma és kiemelkedően magas Omega3 vitamint tartalmaz.

Mielőtt belekezdenél a lekvárok készítésébe, kérlek olvasd el, hogy hogyan kell megtisztítani az üvegeket és hogy mire kell ügyelni a cukormentes lekvár készítésénél. Továbbá, hogy a száraz dunszt hogyan is kell csinálni. Itt mindezt elolvashatod.

Hozzávalók (8 db, kb. 3 dl-es kis üveghez):
  • 3 kg áfonya
  • 2-3 evőkanál Dia-Wellness 1:4 cukorhelyettesítő (elhagyható)
  • 2/3 citrom leve
  • 2-3 evőkanál chia mag (elhagyható)
Elkészítés:
  • Az áfonyát két léről mossuk meg és az apró szárait távolítsuk el.
  • Egy magasabb falú lábasban tegyük oda főzni és már az elején egy botmixer segítségével kicsit aprítsuk össze az áfonyát. Én úgy szeretem ha maradnak benne egész szemek is de lehet teljesen pépesre is turmixolni.
  • Kb. fél óráig főzzük az áfonyát. közben kavargassuk.
  • Mikor már látjuk, hogy szép sűrű a lekvár adjuk hozzá a citromlevet, majd a chia magot.
  • Még egyszer főzzük fel és forrón szedjük az üvegekbe. Majd az üvegeket állítsuk fejre és jöhet a száraz dunszt, a fentebb jelölt hivatkozásban elolvasható.

Ha tetszik a cukormentes áfonya lekvár, akkor nézd meg a cukormentes eperlekvár és a cukormentes cseresznye-rebarbara lekvár elkészítési módját is. Ha pedig sósra vágysz, akkor a cukkinis lecsóba is beleolvashatsz :)

Jó étvágyat!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: