2014. augusztus 11., hétfő

Cukkinitekercs, tormakrémes füstölt lazaccal



(paleo étrendbe beilleszthető)

Egy egészséges, fehérje- és vitamindús, szemet gyönyörködtető tekercs, hogy magadat és szeretteidet kényeztesd. 

Nem muszáj leragadni a szendvicsnél vagy egyéb szénhidrátdús péksüteménynél sem ha vendégeket vársz; néhány cukkini tekercs és biztos lehetsz abban, hogy száj nem marad üresen :)
 
Cukkinitekercs, tormakrémes füstölt lazaccal
Hozzávalók:

  • füstölt lazacszeletek (a Metróban ill. az Aldiban szoktam venni)
  • fiatal cukkini (kb 14 cm hosszúságú)
  • zöldségek (én pritamin paprikát, paradicsomot, kígyó uborkát, répát használtam)
  • friss zöld levél (én petrezselyem zöldet és bazsalikomot használtam)
  • én még tettem bele lucernacsírát is.

 Zöldségből ami még szerintem jó az a saláta, ezen belül is a rukkola, ami a lazachoz egyszerűen Isteni.
Cukkinitekercshez alapanyagok
A tormakrémhez:

3 púpos teáskanál Totukrém
1 púpos teáskanál csemege ecetes torma
1 csipet Himalaya só
1 nagyobb csipet Dia-Wellness 1:4 cukorhelyettesítő

Ha valaki nem ragaszkodik a paleo életmódhoz és nem is diétázik, akkor a majonézes torma helyettesítheti a tormakrémet.

Elkészítés:

Mossuk meg a zöldségeket. Zöldséghámozóval szeleteljünk vékony szeleteket a cukkiniből, a többi zöldséget vágjuk vékony és kb. 4-5 cm hosszú darabokra. Ezután 2 cukkiniszeletet tegyünk egymásra úgy, hogy félig fedjék egymást. Kenjük meg a tormakrémmel, fektessünk rá akkora lazacszeletet, amekkora a cukkini szelet, majd a hozzánk közel eső részre tegyünk zöldségeket. Ha mindez megvan, szorosan tekerjük fel a cukkinit. 

Én 100 g lazacszeletből 9 tekercset tudtam készíteni. Nem spóroltam a lazaccal, teljesen fedte a cukkiniszeleteket.

Ugye milyen egyszerű!

Jó étvágyat!

Nagy ölelés :)
Iza

Nincsenek megjegyzések: