2014. augusztus 13., szerda

Kókuszgolyó a természet kincseiből. (nyers, paleo)

Hozzáadott cukor-, tej-, tojás-, glutén mentes, nyers finomság :)

Annyira könnyen és gyorsan elkészíthető és olyan finom és olyan jó sok van belőle és …….; tudnám még folytatni, de inkább megmutatom :)

Általában hagyományos módon, ledarált háztartási kekszből készítik. Így is finom, de belegondoltunk már abba, hogy milyen szinten hizlal, ráadásul úgy, hogy szénhidrátigényünket maximálisan kielégíti, miközben valós, egészséges tápanyag alig-alig van benne!

Kutakodtam, hogy hogyan lehetne egy sokkal egészségesebb kókuszgolyót készíteni. Sok variációja megtalálható a neten, de én elkészítettem a saját ízlésemnek megfelelőt :)

Számomra fontos volt, hogy tényleg kókuszgolyó íze legyen, könnyen golyóvá alakítható és finom édes, csokis, kókuszos ízt érezzek, mikor beleharapok.
Kókuszgolyó a természet kincseiből.
Hozzávalók 30 normál méretű golyóhoz:
  • 220 g kókuszreszelék
  • 30 g mandula (nem muszáj héj nélküli)
  • 300 g magozott datolya
  • 3 csapott teáskanál zsírszegény kakaó
  • 1 csapott kávéskanál őrölt fahéj
  • Kevés rum
 Elkészítés:
  • A datolyákat áztassuk be tisztított vízbe legalább fél óráig.
  • 200 g kókuszreszeléket az aprító/daráló/turmix gépbe tegyük bele, kapcsoljuk be a gépet és forgassuk meg nagy fokozaton néhány másodpercig, hogy finomabb reszeléket kapjunk. Ezután tegyük bele a mandulát, azzal is forgassuk meg a gép késeit néhányszor. Én szeretem, ha a golyóban picit roppan a mandula, ezért nem zúzom por finomra. (ilyen szó nincs is szerintem, hogy por finom :))
  • Ezután tegyük bele a kakaót is. Majd a vízből vegyük ki a datolyákat, kezünkkel nyomjuk ki belőle a vizet és adjuk hozzá a turmixgépben heverő kakaós, mandulás, kókuszos keverékhez. Jól daráljuk össze. Nekem a turmixgép egyre nehezebben bírta, picit pihentettem; még működik :) Ha valaki a rum ízét nagyon szeretné beletenni a golyókba, akkor löttyintsen bele ízlés szerint valamennyi rumaromát. Végül kezünkkel formázzunk tetszőleges nagyságú golyókat és a megmaradt 20 g kókuszreszelékbe forgassuk meg.
Tudom, hogy nagyon nehéz kibírni, hogy ne kezdjük el egyből megenni, de tegyétek légyszi egy kicsi be a hűtőbe :)

Ami a datolyamennyiséget illeti, én azért tettem bele ilyen sok datolyát, mert így állt össze golyóvá, de ami ezen kívül nekem még fontos volt, hogy finom édes legyen. Ezt pedig a datolyával értem el. Mézzel lehet helyettesíteni részben.

Érdemes tudni, hogy ez nem diétás finomság! Igaz, hogy egyetlen gramm hozzáadott cukor sincs benne, de a magok (mandula, kókusz) zsírosak, a datolya pedig magas cukortartalommal bír.

Az biztos, hogy nagyon egészséges, de tudjátok; mértékkel, mint mindent! :)

Jó étvágyat hozzá!

Nagy ölelés :)
Iza

Nincsenek megjegyzések: