2014. augusztus 7., csütörtök

Szezám bundában sült csirkemell


Rántott husiiii!! :))

Bő olaj, fehér liszt, prézli; többé már a múlté :)

Van olyan ember szerintetek „kis”hazánkban aki nem szereti a rántott húst?

Ezer féleképpen meg lehet csinálni de ami a sztenderd, hogy liszt, tojás, prézli beleforgat, aztán bő napraforgó olajban kisüt. (napraforgó olaj általában jó nagy buborékokat fúj sütés közben; nagyobbakat mint amit a gyerekeknek lehet venni buborékfújó csinál + azt hisszük, hogy megújuló energiaforrás, mert általában többször használjuk fel ugyanazt). Jujj!!

Megvan az az érzés is mikor nem olajsütőt használunk, hanem egyszerűen serpenyőben, lábasban sütjük szorgalmasan a családnak a rántott húst? Forró zsírgőzzel ápoljuk orcánkat, hajunkba, ruhánkba finoman belekúszik a sült zsír szaga; oly annyira, hogy utána nagy szervízt kell magunkon végrehajtani, hogy szalonképesek legyünk :))

Újítottam délben; egy sokkal egészségesebb, értékes tápanyagokat tartalmazó "rántott" husit sikerült készítenem :)

Fehér liszt helyett, szezám liszt
Prézli helyett, szezámmag,
Bő napraforgó olaj helyett, pici olíva olaj
Olajsütő vagy serpenyő helyett sütő

Ez lett belőle:
Szezám bundában sült csirkemell
Hozzávalók:

Husihoz:

  • csirkemell szeletek
  • só, bors, fokhagyma granulátum
  • szezám liszt
  • szezám mag
  • pici olivaolaj
  • pici pirított szezámmag

 Salihoz:
  • jégsaláta
  • répa
  • paradicsom
  • lucerna csíra
  • pici bio tökmagolaj

 Megmutatom, hogy én milyen tökmag olajat használok. Annyira finoman kiérződik benne a pirított tökmag íze :)
Bio tökmagolaj
Elkészítés:

A húst fűszerezzük be, majd forgassuk bele a szezámlisztbe, felvert és fűszerezett tojásba végül a szezámmagba ( a szezámmagba is tehetsz pici sót). Vegyünk elő egy tepsit és az aljára permetezzünk pici oliva olajat, majd tegyük bele a húsokat és a tetejükre is szintén permetezzünk pici olajat. Így elkerüljük, hogy sok olaj kerüljön rá. Ezután fóliával lefedve, 200 fokra előmelegített sütőbe tegyük be 15 percre. Ezután vegyük le a fóliát és süssük tovább, addig, amíg a szezámmag kap egy kis halvány barnás színt. Nekem ez 25 perc volt + a végén 3 percre rágrilleztem. A húsok mérete és az hogy a sütőben középre, vagy felülre helyezed inkább a tepsit, befolyásolja a sütési időt. Túl sokáig nem szabad sütni mert kiszáradhat a hús.

A Sali alapanyagait összevágtam, összekevertem, néhány csepp tökmagolajat tettem rá majd megszórtam pirított szezámmaggal (teflon serpenyőben szárazon megpirítottam)

Tipp:
Még finomabb ha előző este fűszeres tejben áztatod a pipihúst.

Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

Nagy ölelés:)
Iza

Nincsenek megjegyzések: