2014. augusztus 19., kedd

Zsenge kukoricaleves, házi tortilla chips toronnyal (főzés nélkül, paleo).



„Nyár van, alig fürdőruhában
Égetem magam a napon
Nyár van, terepszínű világban
Feltűnő vagyok, tudom

És ha lesben áll egy cápa
Áldozatra várva
Szinte felfal a szemével
Mi legyen?

Mekkora sláger ez a Neotontól! Vagy csak volt? Mindenesetre én még mindig imádom :)

A nyár másik slágere szerintem a lángos mellett a zsenge kukorica. Milyen fincsi amikor az édes, apró szemek roppannak a fogaink között, pici só, hm... mennyei! :)

Majd megpróbálkozok a CH csökkentett lángossal is, de most mutatok egy főzés nélküli kukoricalevest, házi tortilla chips-el.

Az egészben az a szenzációs, hogy nem kell főzni, így nagyon hamar elkészül és ami a legfontosabb, hogy a kukorica összes értékes vitaminja benne marad :)


Zsenge kukoricaleves, házi tortilla chips toronnyal (főzés nélkül, paleo).
Hozzávalók 2 személyre:

Leveshez:

  • 2 cső zsenge, édes kukorica
  • 200 ml kókuszkrém (mennyiség ízlés szerint változhat, állati tejszínnel helyettesíthető)
  • Só ízlés szerint
  • 1 nagyobb fej fokhagyma
  • 3-4 dl tisztított víz
Tortilla chips-hez:
  • 50 g Dia-Wellness 50 % CH csökkentett liszt
  • 50 g kukoricaliszt
  • 1 csipet só
  • egyéb fűszerek ( és fa fűszerkeveréket használtam, volt benne pici chili is, így finom pikánssá tette, oregánó, bazsalikom, stb.)
  • 0,5 dl tisztított víz
  • kókuszolaj a sütéshez
Elkészítés:

Leves:

A kukoricacsövekről késsel vágjuk le a szemeket úgy, hogy a cső/csutka részét ne vágjuk bele. Ezt kevés vízzel és a fokhagymával turmixoljuk össze. Néhány percig azért turmixold, hogy jól préselődjenek ki a kukoricaszemek. Ezután ezt a masszát tegyük bele egy nagyobb szűrőbe és egy fakanál segítségével passzírozzuk át egy tálba. A megmaradt masszát dobjuk ki, vagy adjuk oda a tyúkoknak (már akinél vannak). Ezután a lébe tegyünk még vizet, kb. 2 dl-t, de majd látod, hogy legyen egy kicsit sűrűbb állaga. Sűrűbb, mint egy húsleves, de hígabb, mint egy krémleves állaga. Ezután tegyük bele a kókuszkrémet és sózzuk, ízlés szerint. Én elég sok kókuszkrémet tettem bele, majdnem 250 ml-t; nekem ez fincsi krémessé tette, de a Párom azt mondta, hogy neki kevesebbel jobban ízlett volna. Kóstolgassátok és ahogy ízlik, annyit tegyetek bele. A kész levest én hűtőbe tettem és hidegen kínáltam a meleg tortillaval, de lehet, hogy Ti melegen jobban szeretitek. Próbáljátok ki.

Tortilla chips:

A liszteket a sóval, fűszerekkel és a vízzel összegyúrjuk, hogy megszokott tészta állagot kapjunk. Ezután nagyon vékonyra (1-2 mm) nyújtsuk ki, lisztezett nyújtódeszkán, majd derelyevágóval csináljuk négyzeteket. Ezeket kell középen kettévágni, hogy háromszög alakú tortilla-kat kapjunk. A nyers chips-eket nagyon forró kókuszolajban süssük ki. Nagyon hamar sül, ezért legyünk ott mellette és ha megsültek, kapkodjuk ki a chipseket.

Azt ugye tudjátok hogy a leves önmagában (ha kókuszkrémmel készíted) paleo és gluténmentes de a chips az nem, mert abban van búzaliszt (50 %-al CH csökkentett).

Nagyon jó étvágyat hozzá!

Nagy ölelés :)
Iza.

Nincsenek megjegyzések: