2014. október 6., hétfő

Vitaminbomba; forró zöldségleves, főzés nélkül.



Sokszor meg szoktam kívánni egy kis forró levest. Leginkább a hűvösebb hónapokban.

Az igazság az, hogy gyerekkoromban nagyon szerettem a pirított tészta leveseket, mint pl. a lebbencslevest vagy a reszelt tészta levest de ilyeneket már rég nem eszem. A ragu leveseket nagyon szeretem, főleg ha vad húsból  készülnek. 

Ezen kívül nagyon jól esik az igazi hús leves, sok zöldséggel; ezt is tészta nélkül szoktam enni. Az Anyukák és Nagyik által készített húslevesnél nincs is jobb, igazi gyógyhatásuk van de szerintem ez inkább annak köszönhető, hogy belefőzik az összes szeretetüket, amit csak tudnak. Mert a túlfőzött répában és egyéb zöldségekben nem sokminden tápanyag marad.

Említettem Nektek, hogy a Nyersétel Akadémia szervezésében voltam egy csodálatos hétvégén, ahol a nagyon sok pozitív impulzus mellett fantasztikus új dolgokat ismerhettem meg. 
Egy olyan ételkészítési irányt, amelyet nagy százalékban be kellene építeni az életmódunkba. Egyszerűen azért, mert sokáig szeretnénk egészségben, betegségektől mentesen, fitten, depresszió és egyéb lelki/testi „nyavalyáktól” mentesen élni. Nem csak vegetálni, hanem ÉLNI!

Írtam már bejegyzést a bioaktív élelmek fontosságáról. Véleményem szerint ha élő élelmiszert eszel meg, akkor az a szervezetedben kifejti jótékony hatását. Megfelelő mennyiségben szívódnak fel az ásványok, vitaminok, nem savasodik el a test, amely a daganatos és egyéb betegségek előszobája. A szervezet okos „gépezet” de csak akkor ha megfelelő minőségű élelmiszereket teszel a szádba.

Visszatérve a forró levesre, mutatok egy nagyszerű verziót arra, hogy a hűs napokon hogyan készíthetsz friss, forró és vitaminokkal teli zöldséglevest. Ezt akár napközben, akár este is megeheted. Nem hízlal, hanem táplál és segít megőrizni egészségedet.

A zöldségkeverékből, azaz a leves alapanyagából egyszerre többet is készíthetsz. 3 napig eláll a hűtőben és csak elő kell venned ha megkívánod.

Forró, nyers zöldségleves.
Hozzávalók:

Adagot nem írok csak hozzávalókat.
Fontos, hogy friss, tisztított és lehetőleg vegyszermentes alapanyagokat használjunk! Szerintem elég ha minden zöldségből egyet veszel.

  • Zellergumó
  • Sárgarépa
  • Fehér répa
  • Hagyma (póré/ vörös/ lila)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • Brokkoli
  • Zsenge, friss kukorica
  • Zeller zöld, petrezselyem zöld
  • Szárított paradicsom olaja
  • Kevés friss citrom leve
  • Fűszerek: Himalaya só, frissen őrölt bors, kurkuma, só mentes szárított zöldségmix, pici őrölt chili ha szereted a csípős ízeket
  • Szója szósz-  választható.

Természetesen bármilyen zöldséget használhatsz, amit szeretsz :)

Elkészítés: 

Összeaprított zöldségek a fűszerekkel.

  • Én a répa és a kukorica kivételével mindent beletettem aprító gépbe (turmixgépbe) és apróra összedaráltam. (Nem pépesre, hogy mikor esszük ropogjanak a friss zöldségek). A répát lereszeltem a kézi reszelő kis lyukú részén A kukoricát meg késsel egyszerűen levágtam a csőről és szétszedtem szemekre.
  • Az összes zöldséget beletettem egy tálba és a fűszerekkel erősen fűszereztem, ráöntöttem pici olajat amiben a szárított paradicsom van (Lidl-ben veszem), plusz pici szójaszószt. Olyan erősen kell fűszerezni, hogy ha megkóstolód szinte ehetetlenül sós és fűszeres legyen!
  • Ezután csak annyit kell tenned, hogy kiszedsz egy-két púpos evőkanállal a zöldség mixből egy leveses tányérba és a közben felforralt, tisztított vizet ráöntöd. Kóstold meg és ha sótlan, tegyél még bele.

Nyers zöldségleves betét.
Forró víz ráöntése a zöldségekre.
Hihetetlenül finom,  egészséges  és bármikor ha megkívánod csak előveszel a hűtőből egy adagot, ráöntöd a forró vizet és már eheted is.

Nagyon jó étvágyak kívánok hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: