2014. december 13., szombat

Formázott kenyér baconnel és zsályával. (CH csökkentett)


Nagyon sokan szeretik a friss kenyér illatát és ízét. Én sem vagyok ez alól kivétel :)

Manapság rengeteg félét lehet kapni a boltokban, ami igazán csábító. 

Tudom, hogy sokan mellőzik az étrendjükből amiatt, mert hízlal. Én igazából ha veszek, nagyon megnézem milyet teszek a kosaramba, mert nagyon sok az üres és hízlaló, egészségtelen kenyér. Ezalatt olyan kenyeret értek, aminek tápanyagtartalma nulla, a rossz minőségű liszten, térfogatnövelő és egyéb adalékanyagokon kívül semmit nem tartalmaznak. Ezeket ne vegyétek meg Ti se. Semmi értelme a pénzt ezekre költeni. 

Ugyanakkor a magos, CH csökkentett, esetleg élesztő mentes kenyerek finomak is tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat ami jó a szervezetünknek. Ezeket mértékkel nyugodtan fogyaszthatja mindenki.

A mostani kenyérkém CH csökkentett és olyan ízeket tartalmaz, amelyeket a magyar emberek többsége nagyon szeret; pl, füstölt bacon, petrezselyem, stb. 

Ez egy igazán egyszerű és egyben nagyszerű kenyér, amelynek íze és formája feldobhatja a család egyik reggelijét is és akár még az Ünnepekhez is méltó lehet. 

Abszolút tökéletes egytálétel reggelire vagy vacsira is :)

 Semmi más nem kell hozzá csak friss paradicsom, paprika, talán egy kis igazi vaj és már hozzá is lehet kezdeni falatozni. Hidegen és melegen is kiváló. 

A benne található friss fűszernövények enyhén pikáns ízt adnak neki. Ezeket természetesen mindenki saját ízlésére formálhatja. Én jelen esetben friss zsályát és petrezselymet használtam, de szerintem kakukkfűvel is nagyon fincsi lehet. Sőt oregánó és bazsalikommal is.

Formázott kenyér baconnel és zsályával. (CH csökkentett)
Hozzávalók:

  • 400 g CH csökkentett kenyér (én fehéret és több magvas kenyeret vegyesen használtam)
  • 5,5 dl húslé vagy zöldség lé
  • 4 egész tojás
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • Kb. 10 friss zsálya levél
  • Kb. 8-10 szelet bacon vagy fekete erdei sonka v egyéb füstölt sonka
  • Fűszerek: só, bors, fokhagyma
  • Egy maréknyi napraforgó mag (vagy lenmag/szezámmag)

Elkészítés:
  • A kenyeret kb. 1x1 cm-es kockákra vágjuk össze és tegyük a 120 fokra előmelegített sütőbe 30 percre. A fele időnél forgassuk meg a kenyérkockákat. 30 perc után vegyük fel 200 fokra a sütőt és további 10 percig pirítsuk. Vigyázzunk, hogy meg ne égjen.
Sütőben pirított kenyérkockák.
  • A tojásokat 2,5 dl húslével keverjük össze.
  • Közben egy olíva olajban díszteljük meg a hagymát (akár zellerszárat is tehetünk bele) és amikor már kezd barnulni, tegyük hozzá a bacont/sonkát és a fűszereket. Mikor már jól megsült a bacon is, tegyük hozzá az apróra vágott zsályát és a petrezselymet és süssük össze néhány percig az egészet.
  • A megpirult kenyérkockákat öntsük egy tálba és adjuk hozzá a bacon-ös hagymát, majd öntsük rá a tojásos húslét és adjuk hozzá a napraforgó- vagy lenmagot. Kóstoljuk meg a masszát és ha még szeretnél beletenni sót vagy egyéb fűszert, azt most még megteheted.
Kenyérkockák és a sült bacon-ös hagyma összekeverése.
  • Kezünkkel nyugodtan keverhetjük, úgy, hogy közben mancsikoljuk szét (nem teljesen pépesre a masszát). Eközben öntsük még rá a maradék húslét de apránként adagolva, nehogy túl nedves legyen a massza. Hogy mennyi kell, azt fogod érezni, olyan jó lágy legyen és csak néhány kenyér darabkának a héja maradjon kicsit keményebb állagú. Én M-es méretű tojásokat használtam és nekem mind a 5,5 dl húslére szükségem volt. 
  • Ezt követően vegyük elő a kuglóf formát, fújjuk be olíva olajjal és nyomkodjuk bele a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig süssük.
Hagyjuk kihűlni. Nekem magától kijött a formából de óvatosan a széleit picit meg lehet lazítani késsel vagy vékony, műanyag palacsintakéssel.

Formázott kenyér baconnel és zsályával. (CH csökkentett)
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: