2015. január 15., csütörtök

Mandarinos/narancsos túrótorta, zabpehely alappal.

Ennek a túrótortának az alap"tésztája" csak zabpelyhet tartalmaz. Nincs benne semmilyen liszt, keményítő és tojás sem. Édesíteni rizssziruppal édesítettem.

A túrós rész viszont teljesen cukormentes, természetes cukorhelyettesítőt használtam, hogy a finom, citromos, édeskés ízt elérjem.

Nem tudom Ti hogy vagytok vele de én imádom a lédús, édes narancsot és a mandarint is. Nem is merem bevallani, hogy hány db mandarint meg bírok enni és csak azért hagyom abba, mert tudom, hogy az már túl sok lenne. 

A piacon a múltkor megkérdeztem az egyik árust, mert tetszett a nála lévő mandarin, hogy megkóstolhatom-e, mire ő elég furán nézett rám és azt mondta, hogy " ő,őőő háát ha kifizetem, akkor igen”. Te jó ég gondoltam magamban ez aztán nagyon kedves. Általában az ennyire nem vevőcentrikus eladókat ott szoktam hagyni, hogy árulja tovább portékáját de néha tesztelem, hogy mindenkiből vajon kedvességet vált ki ha az ember rámosolyog a másikra és kedves szavakkal szól hozzá. 
Úgyhogy kihúztam magam, elővettem legkedvesebb mosolyomat és bájosan azt mondtam, hogy „nyugodtan mérje le és természetes, hogy kifizetem”. Azért kellett önmérséklet, mit ne mondjak.

Gondoltam a végén majd ha nem veszek, akkor majd csak annyit mond, hogy egészségére. Nah, végül is olyan finom volt a mandarin, hogy vettem. Azóta hozzá járok. Nagyon kedves mindig. Örülök annak, hogy volt türelmem, így mindketten jól járunk. Én a mandarinnal, ő meg azzal, hogy tőle veszem. De tudom, hogy ez a ’kapcsolat’ nem az ő érdeme.

Lényeg a lényeg, hogy a hűtőbe lapuló félzsíros túróval is, aminek közeledett a lejárata, valamit kezdenem kellett. 

Nagyon erősen gondolkodtam azon, hogy az Isteni cukormentes túrógombócot csinálom meg de én mindig valami újat szeretek sütögetni, úgyhogy egy gyorsan elkészülő, kevés pitty-puttyal járó finomságot akartam.

Nagyon – nagyon fincsi lett :) A Párom a legnagyobb kritikusom az ételeim terén és Ő is nagyon dicsérte. 
Túrótorta, a tetején naranccsal.
Túrótorta, a tetején naranccsal.
Túrótorta, a tetején naranccsal.
Túrótorta, a tetején mandarinnal.
Túrótorta, a tetején mandarinnal.
Hozzávalók:

Az alaphoz:
  • 150 g zabpehely
  • 10 dkg vaj (nem margarin)
  • 3 evőkanál rizs szirup
  • 1,5 teáskanál Dia-Wellness 1:4 cukorhelyettesítő
  • 1 csipet Tiszta só
  • Fél mokkáskanál foszfátmentes sütőpor
A túrós töltelékhez:
  • 400 g túró
  • 150 g natúr joghurt
  • 1 mokkáskanál vanília kikapart belseje
  • 1 csipet Tiszta só
  • 3 teáskanál Dia-Wellness 1:4 cukorhelyettesítő
  • Fél citrom leve
  • 2-3 evőkanál narancslé
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 csomag Dr. Oetker express zselatin fix
Egyéb hozzávalók:
  • Plusz 1 narancs a zabpelyhes alapra szeletelni
  • Plusz 5-6 mandarin a torta tetejére vagy 1 narancs vagy bármilyen friss gyümölcs
A tölteléket majd kóstold meg, hogy ízlik-e. 3 teáskanál DW cukorhelyettesítővel írtam a bevásárló listát. Én az átlagtól édesebb szájú vagyok, emiatt én 4 teáskanállal tettem bele :)

Elkészítés:
  • A zabpelyhet picit daráljuk le, hogy még kicsit darabos maradjon. A vajat olvasszuk meg. Majd minden ami az alaphoz kell, keverjük össze és egy 18 cm-es tortaforma aljába nyomkodjuk bele.
  • 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig süssük, majd hűtsük ki. Amíg meleg puha és az ujjunkkal be lehet nyomni, várjuk meg míg kihűl, hidegen kellően megkeményedik.
Kisült torta alap.


Narancs szeletek a torta alapon.

  • Eközben a túrókrémhez valókat keverjük össze, de a zselatin fixet csak akkor adjuk hozzá, amikor már kihűlt a zabpelyhes alap és már tesszük rá a túrós masszát.
  • A túrós masszát tegyük rá az alapra, úgy, hogy a tortaformát még ne vegyük le.
  • Végül tegyük a tetejére a mandarin gerezdeket, kicsit nyomkodjuk bele a masszába és mehet a hűtőbe.
  • Aki nagyon nem bírja ki, hogy ne egyen belőle, kb. 1 óra múlva kiveheti a hűtőből és nyamiii.
Túrótorta, a tetején mandarinnal.
Túrótorta, a tetején mandarinnal.

Jó étvágyat hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: