2015. január 6., kedd

Party sonkás csavart (CH csökkentett).



Nemrég jelent meg Limara Házi pékek alapkönyve című könyve, amit szerettem volna Karácsonyra és lám lám… Ért meglepetés, mert a Jézuska elhozta nekem :)

Ebből néztem ki egy receptet, amit szénhidrátcsökkentett finomsággá átalakítottam. Mondanom sem kell, hogy Szilveszter előtti napon már nem volt belőle egy falat sem :D

Party sonkás csavart (CH csökkentett).
 Szerintem a sütés egyik legérdekesebb része ha kenyeret készítünk vagy valami finom sütihez dagasztjuk a tésztát. Ezt géppel is meg lehet tenni de amikor kézzel dagasztunk, gyúrunk, annak a tésztának lelke van. A kenyér mikor kisül, szinte beszélget velünk. Roppan, miközben kezd hűlni.

Igazság szerint nem is nehéz dagasztani kézzel sem csak sokan azt hiszik, ezért nem vágnak bele. 

Így voltam én a pl. rusztikus, szénhidrátcsökkentett ciabattámmal is de azt is könnyű megcsinálni.

Nézzük, hogy ez a finom, puha, sonkás csavart hogy is készül. Kiváló nem csak az íze de a látvány miatt is ha vendégeket várunk, party-t szervezünk. Kerek alakja miatt, mindenki érte tud nyúlni. Sör-, borkorcsolyaként is Isteni.

Hozzávalók 1 szép nagy db-hoz:

  • 25 dkg Dia-Wellness sütőliszt (ez CH csökkentett)
  • 1 teáskanál Himalaya só
  • Fél teáskanál Dia-Wellness 1:4 cukorhelyettesítő
  • 0,75 dkg natúr joghurt
  • 50 ml langyos víz
  • 1,5 evőkanál natúr ízű, hidegen sajtolt szőlőmag olaj vagy semleges ízű extra szűz olíva
  • 1 tojás
  • 1 dkg friss élesztő

 Tetejére:

  • 1 tojás
  • Fekete és sima szezámmag (tökmag, lenmag is mehet rá ízlés szerint)

 Töltelék (csak a fantázia szab határt, én így csináltam):

  • sonka de lehet bacon is
  • reszelt light sajt (sima, füstölt)
  • light tejföl de lehet joghurt is
  • apróra vágott vöröshagyma, pritamin paprika
  • mustár
  • só, bors

Elkészítés:

  • Egy tálba beletesszük a lisztet, a sót, cukorhelyettesítőt. A közepébe mélyedést csinálunk és beleöntjük a joghurtot, a vizet, az olajat, beleütjük a tojást és rámorzsoljuk az élesztőt. Kezünkkel elkezdjük összedolgozni, dagasztani. Én kivettem mikor félig meddig összeállt egy lisztezett nyújtódeszkára és ott folytattam a dagasztást.
Tészta dagasztás után, ilyennek kell lenni a felületének. (ha a lisztes ujjadat benyomod, vissza kell rugóznia.)
  • Mikor a tészta már nem ragad se a kezünkhöz se a tálhoz/nyújtódeszkához, takarjuk le egy tiszta konyharuhával a tálat és 45 percig hagyjuk kelni.
  • A duplájára kelt tésztát egy belisztezett nyújtódeszkán 2 egyforma darabra vágjuk. Egy kicsit újra gyúrjuk, majd 15 percig ismét kelesztjük.
  • Eközben a tölteléket elkészíthetjük. Minden hozzávalót keverjünk össze, tegyük hűtőbe.
Töltelék előkészítése.
  • A 2 tésztadarab ismét megkelt, amelyeket egyenként lisztezett deszkán nyújtsunk körlappá (amekkora a tepsinkbe belefér).
Tészta körlappá nyújtása.
  • Az egyik kinyújtott lapot fektessük rá egy sütő papirra és halmozzuk rá a tölteléket.
  • Majd a másik kinyújtott lapot tegyük a töltelékes tészta tetejére és az egészet óvatosan nyújtsuk ki a nyújtófával még kb. plusz 1-2 cm-t.
  • Ezután egy poharat mártsunk lisztbe és a tészta közepét nyomjunk be vele de ne szakadjon át.
  • Majd késsel vagy pizzavágóval kezdjük el bevágdosni a tésztát a közepétől a széle felé úgy, hogy kb. 1 cm-t a közepétől ahol a pohár lenyomata van, hagyjunk el.
Cikkek vágása éles késsel.
  • A kivágott cikkeket egy irányba tekerjük meg 2-szer.
Cikkek egyenkénti tekerése, 2-szer, egy irányba.
  • Majd húzzuk át a tepsibe (ezt én a Párom segítségével csináltam, (4 kezes meló).
  • Ezután hagyjuk 30 percig kelni letakart konyharuha alatt.
  • Kenjük le az egész tésztát tojással, díszítsük szezámmaggal.
Szezámmaggal történő díszítés.
  • Süssük 20 percig előre melegített sütőben 180 fokon.
Party sonkás csavart (CH csökkentett).
Party sonkás csavart (CH csökkentett).

Party sonkás csavart (CH csökkentett).
Nagyon jó étvágyat hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: