2015. február 27., péntek

Gyors, egészséges, túró alapú pizza.



Ennek a pizzának a tésztáját nem kel keleszteni, ami lényegesen lerövidíti az elkészítési időt. A már ismert pizzáktól egészségesebb, mert zab-, illetve teljes kiőrlésű bio tönköly liszttel készül.

Ezáltal magasabb fehérje- és aminosav tartalommal rendelkezik. A teljes kiőrlésű lisztekben a gabona korpája is megtalálható, így amellett, hogy sok hasznos élelmi rostot, vitamint és ásványi anyagot (E-vitamin, B-vitamin, kálium, kalcium, magnézium, foszfor) tartalmaznak, segítenek megelőzni a rák, a cukorbetegség és a szívbetegségek kialakulását is. Aki glutén- vagy lektin (mindkettő a gabona fehérjéje) érzékeny, az inkább a gluténmentes extra ropogós chia pizzámat készítse el.




A mostani pizza receptet a Fittkonyhának köszönhetem. Nagyon kevés időm volt, hogy valami finom és laktató ebédet üssek össze. Beindultak az agytekervényeim, hogy mi van itthon és azokból mit lehetne csinálni. A hűtőben találtam elfekvő de még szavatossági időn belüli light mozzarellát, házi kolbászkát, stb. Megvan! Pizza lesz :)

A neten beütöttem, hogy ’gyors pizza’; megnéztem a választékot és megláttam Angi, a Fittkonyha Konyhatündérének pizzáját. Tudom, hogy nagyon sok finomságot készít, így nem volt kérdés, hogy az övét csinálom meg ;)

Egy picit változtattam csak a recepten. Dupla adagot csináltam és a durumliszt helyett zablisztet és fele-fele arányban teljes kiőrlésű bio tönkölylisztet tettem. A kókuszolaj helyett hidegen sajtolt, extra szűz olíva olajat csorgattam a tésztába. Ezen kívül szárított oregánó és bazsalikom is került a pizza tésztájába is.  
30 cm átmérőjű pizza sütő tepsiben sütöttem, így kb. fél cm-es lett a pizza, úgy hogy a szélét még egy kicsit fel is tudtan gyűrni. Ha valaki vékonyabbat szeretne, vegye ketté a tésztát vagy süssön fél adagot.

A pizza fele húsos (sonka és kolbász), a másik fele pedig zöldséges és mozzarellás. Ez utóbbi volt az enyém :)

Hozzávalók:

  • 100 g zabpehely liszt
  • 100 g teljes kiőrlésű bio tönköly liszt
  • 2 egész tojás
  • 140 g zsírszegény túró
  • 2 csapott teáskanál sütőpor
  • 2 teáskanál Himalaya só
  • 20 g hidegen sajtolt extra szűz olíva olaj
  • Néhány csipet szárított oregánó és bazsalikom

Elkészítés:

  • A hozzávalókat gyúrjuk össze.
  • Tegyük be a hűtőbe 15 percre.
  • A tésztát lisztezett nyújtódeszkán nyújtsuk ki.
  • Az extra szűz olíva olajjal vékonyan kikent tepsibe tegyük bele a pizza tésztát, majd tegyünk rá olyan feltétet amihez kedvünk van.
  • 230 fokra előmelegített sütőben süssük a pizzát

Sütési hőfok: 230˙

Sütési idő: 5-10 perc




Tippek Izától:

  • A feltét lehet paradicsomos olaszos jellegű vagy akár fokhagymás tejfölös is. 
  • A paradicsomosnál bio paradicsompürét kevés cukormentes ketchuppal, szárított bazsalikommal, oregánóval, kevés extra szűz olíva olajjal, pici Himalaya sóval keverjünk el és kenjük a pizzára.
  • A tejfölösnél zsírszegény tejfölt kevés szárított bazsalikommal, oregánóval, pici Himalaya sóval, 1 gerezd lereszelt fokhagymával és kevés extra szűz olíva olajjal keverjünk el és azt kenjük a pizzára.
  • Vegánok esetében a tejföl: néhány órára beáztatott kesudót, citrom levével és kevés cukormentes rizstejjel turmixoljunk tejföl állagúra.
  • A feltétet ha rákenjük a pizzára utána jöhet apróra vágott hagyma (vörös vagy egyéb) és utána a húsféleség, majd a zöldségek, míg végül a mozzarella és egyéb sajtok.
  • A tetejére vagy friss bazsalikomot vagy friss rukkolát szoktam tenni. Néhány szem olíva bogyó pluszban fokozza az ízélményt.

Nagyon jó étvágyat!

Nagy ölelés :)

Iza.

1 megjegyzés:

Judit írta...

Kedves Iza!

Ez a recept valami csodálatos! Múlt héten megcsináltam, igaz, csak zablisztem volt itthon, de isteni lett a tészta, jól megpakoltam mindenféle sajtokkal (imádom a soksajtos pizzát), és vagy három napig ettem (de egy hétig is tudtam volna). :D Köszönöm szépen a receptet, biztos, hogy hamarosan újra megcsinálom!

Judit