2015. március 12., csütörtök

Rakott paszternák, csicsókával, gombával, mángolddal. (vegán)



Ez egy könnyű, vitamindús, zöldséges egytálétel. Ajánlom vegánoknak, illetve azon tudatos húsevőknek, akik a hét néhány napján segítik azzal a szervezetük egészséges működését, hogy nem esznek húst. A túlzott húsfogyasztás hatásairól itt olvashatsz bővebben.

Önmagában is finom hozzávalókból áll és elkészítése is nagyon egyszerű :) Emellett most a benne található zöldségek közül kiemelném a csicsókát, aminek egészségünkre gyakorolt jótékony hatásait itt elolvashatod.



 

Hozzávalók 4 személyre:

  • 5 nagyobb paszternák
  • 3 közepes csicsóka
  • Kb. 7 közepes, barna csiperke gomba (ennek erőteljesebb íze van, mint a fehér csiperkének)
  • 1 marék friss mángold vagy 2 nagyobb marék friss spenót
  • 1 közepes fej vöröshagyma (lehet friss újhagymából is)
  • 250 ml zabtejszín (helyettesíthető állati tejszínnel de úgy nem vegán)
  • Fűszerek: Himalaya só, frissen őrölt bors
  • Kevés puffasztott amaránt a tetejére
  • Kevés olíva olaj vagy kókuszolaj
 Elkészítés:

  • A zöldségeket tisztítsuk meg. A csicsókának elég ha egy erősebb dörzsivel ledörzsölöd.
  • A peszternákot és a csicsókát szeleteljük fel egyforma szeletekre.
  • Tegyük fel a paszternákot és a csicsókát enyhén sós vízbe, együtt főni.
  • Amíg a paszternák fő addig készítsük el a mángoldos, gombás „tölteléket”. A hagymát pici olíva olajban vagy kókuszolajban pároljuk üvegesre. Tegyük bele az összevágott gombát. Sózzuk, borsozzuk ( a gomba nagyon szereti a frissen őrölt borsot) és egy kicsit pároljuk fedő alatt. Mikor a gomba félig megpárolódott, tegyük hozzá az összevágott mángoldot és így is pároljuk egy kicsit fedő nélkül, hogy a víz, amit a gomba engedett elpárolódjon. Vigyázz, hogy NE párold túl. A végén egy pici lé/szaft maradhat az alján.
  • Közben megfőtt a paszternák és a csicsóka. Szűrjük le de a levét ne dobjuk ki, mert nagyon finom levest lehet belőle csinálni.
  • Ezután már csak az összeállítás van hátra: Tegyük a megfőtt csicsóka és paszternák felét egy hőálló tálba, majd halmozzuk rá a teljes gombás, mángoldos ’ragut’. Ezután a megmaradt csicsókával és paszternákkal fedjük le.
  • A zabtejszínbe tehetünk egy kis sót és ezzel öntözzük meg a rakott paszternákunkat.
  • A legvégén szórjunk rá puffasztott amarántot.
  • Melegítsük elő a sütőt 220 fokra.

Sütési hőfok: 220˙
Sütési idő: 15 perc
A végén 4-5 perc grill 3-as fokozaton

Tippek Izától:
  • A gombás raguba tehetsz friss fokhagymát is ha szereted.
  • A leszűrt paszternákos, csicsókás zöldség lébe ha teszel egy kis ropogós, édes, zsenge főtt kukoricát (konzerv) és reszelsz bele egy pici répát frissen, nagyon finom és egészséges meleg levest készíthetsz belőle. Vagy léböjt esetén is jótékony, ha csak magában szürcsölgeted.
Jó étvágyat!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: