2015. október 24., szombat

Falafel, nyers-áztatott csicseriborsóból.

Ezt a finom ételt nagyon hamar el lehet készíteni. Először misztikusnak tűnik mert különleges az íze, a fűszerezése de ne ijedjünk meg, mert nem bonyolult. Amiért nem tipikusan magyar alapízeket tartalmaz, készítsük el bátran mert nagyon fimom és egészséges. Magas a fehérjetartalma, táplál, hosszan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz, alacsony zsírtartalom mellett.

Ha többet készítünk, le is lehet fagyasztani, így amikor megkívánjuk vagy hirtelen kell valami gyorsat az asztalra tenni, akkor már süthetjük is a kis falafel fasírtokat.

Én több évvel ezelőtt még Debrecenben ettem igazán finom falafelt. Mostanság úgy készítik, hogy megfőzik a csicseriborsót és esetlegesen még csicserilisztet vagy ki tudja mit még hozzákevernek a masszához, ami által egy olyan puha, szivacsos fasírtot kapunk, mintha egy ízesített zsemlefasírtot ennénk. Én így nem szeretem.

Én úgy készítem, hogy a csicseriborsót nem főzöm meg, azt nyersen aprítom össze és már sütöm is. Így időt spórolok, plusz szerintem sokkal finomabb is.
Hozzávalók:
  • 1 bögre (250 ml-es) száraz csicseriborsó
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 4-6 gerezd fokhagyma
  • Tiszta só
  • 2-3 teáskanál vegamix
  • Kb. egy teáskanál őrölt római kömény
  • Egy kis csokor friss petrezselyemzöld
  • Másfél kis csokor friss koriander
  • 2 evőkanál szezámmag
  • 3-4 evőkanál csicseriborsó liszt
  • Fél teáskanál őrölt piros paprika (elhagyható)
  • Kókuszolaj vagy ét szőlőmagolaj a sütéshez
Elkészítés:
  • A csicseriborsót egy éjszakára (10-12 óra) de legalább 4-5 órára áztassuk be tiszta vízbe. Engedjünk rá legalább dupla annyit, mint a borsó mert több, mint duplájára fog dagadni.
  • Majd szűrjük le és tegyük egy aprítógépbe.
  • A vöröshagymát, a fokhagymát, a petrezselyemzöldet, a koriandert késsel aprítsuk apróra, úgy tegyük bele a csicseriborsó mellé az aprítógépbe.
  • Tegyük bele a fűszereket is; a sót, vegamixet, római köményt és a szezámmagot is. A fűszereket apránként adagolva.
  • A fűszerekkel is keverjük össze és saját ízlésünk szerint aprítsuk a masszát egészen addig, míg a csicseriborsó nagyon apró lesz.
  • Ezután tegyük bele a csicseriborsó lisztet és a kezünkkel jól gyúrjuk át a masszát.
  • Melegítsünk olajat és a formázott fasírtokat süssük szép barnára.
Tippek Izától:
  • Én csináltam mellé szószt is. Ami szójajoghurtból, aprított kaporból, pici citromléből állt és még egy kis mentát is vágtam bele :) nagyon picit megsóztam.
  • Tálalni akár zöldségágyon, akár a két összetevős, szénhidrátcsökkentett pitában is lehet.
  • A friss koriander íze megosztó. Valaki vagy szereti vagy nem. Apránként adagold azt is emiatt. Szerintem a falafel elengedhetetlen zölfűszere.
  • A szezámmagot meg lehet egy kicsit pirítani száraz serpenyőben, mielőtt beletesszük a masszába. Vigyázat hamar odaég.
Ez a finom falafel magas fehérje- és rosttartalmával tökéletes ebéd vagy akár vacsora is lehet az egész család számára. Vendégvárónak is tökéletes :)

Jó étvágyat!

Iza.

Nincsenek megjegyzések: