2016. január 27., szerda

Pak choi, pirított zöldségekkel, sült tofuval.

Egészséges egytálétel, ázsiai ízvilággal. A tofu miatt magas a fehérjetartalma, a roppanós zöldségek biztosítják a sok rostot, vitamint. Kevés zsiradékkal készítem, így vacsorára is nyugodtan fogyasztható, valamint diétás étrendbe is beilleszthető.

Imádom a pak choit vagy úgy is írják, hogy bok choy. A káposztafélék családjába tartozik, bordáskelnek is hívják. Én a helyi piacon is vettem már de ázsiai üzletekben is beszerezhető.

Először Kambodzsában ettem ilyet. Fantasztikus a konyhájuk; sok friss zöld levél (azt sem tudtam mi micsoda csak csokorban lógtak az utcai kifőzde pultjában, ahol wokban készítették a finomabbnál finomabb ételeket), friss zöldségek, rizstészta… hm mennyei ízek :)

A legfontosabb amit tapasztaltam, hogy alig vannak megfőzve ezek a zöldségek, zöldlevelek. Meghagyják ropogósra, egyszerűen fantasztikus íze van, plusz több vitamin is marad benne.

Ennél az ételnél is a legfontosabb, hogy még véletlen se főzzük puhára a zöldségeket, kivéve a gombát ;)
Hozzávalók:
  • 1 répa
  • 1 nagyobb vagy 2 kisebb pok choi
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 2 szál újhagyma
  • 1 marék szárított vagy friss shitake gomba
  • 4-5 db barna csiperke vagy 1 nagy vargánya
  • Kb. 5 evőkanál szójaszósz (ha lehet sószegény)
  • 1 blokk natúr tofu (én az ázsiai típusú, lágyabbat választottam, mert (mindenhol az ázsiai utazásaim során ilyennel találkoztam) a magyar tofu keményebb de az is megteszi.
  • Kókuszolaj vagy ét szőlőmagolaj a zöldségek és a tofu sütéséhez
  • Tiszta só, frissen őrölt bors
Elkészítés:
  • Ha a shitake gomba szárított, akkor tiszta vízbe áztassuk be kb. fél órára. Az áztató vizet ne borítsuk majd ki.
  • A tofut vágjuk fel kb. 1x2x3 cm-es darabokra és forró kókuszolajban, nagy hőfokon süssük zsemleszínűre, mindkét oldalát. tt lehet picit bővebb olajat használni. Mivel ez lágyabb tofu, ezért miután kérget sütöttünk az egyik oldalára, utána fordítsuk meg. Ezután szedjük ki a lecsepegtetett tofukat egy tányérra és sózzuk meg.
  • A hőfok ezután is maradhat intenzív, gyorsan kell dolgoznunk, vigyázzunk, hogy ne égessük meg a zöldségeket.
  • Az újhagymát fél cm-es darabokra vágjuk fel és kezdjük el dinsztelni 2-3 evőkanál olajban.
  • Nyomjuk bele a fokhagymát is.
  • Fél perc után tegyük bele a kinyomkodott shitake gombát egészben, a répát (hámozóval szeleteltem vékonyra), a pak choi vastagabb, alsó szárát, azt is kb. 2 cm-es darabokban, valamint a szeletelt friss gombát is beletehetjük és süssük tovább a zöldségeket. Ilyenkor egy keveset a gomba áztató vizéből tehetünk bele de ne sokat.
  • Sózzuk, borsozzuk az ételt. Vigyázzunk ha sós szójaszószunk van, akkor nehogy túlsózzuk az ételt!
  • A serpenyő mozgatásával tudjuk a zöldségeket forgatni. Fakanállal összetörnénk.
  • Mikor kezdenek puhulni, tegyük bele a pak choi leveles részét is, locsoljunk rá szójaszószt ízlés szerint, tegyük bele a kisütött tofut és 1 percig süssük össze. Ha az íze igényli, locsoljunk még rá szójaszószt.
Még forrón tálaljuk. Tetejére a hagyma zöldjéből vágtam és friss koriandert is tépkedtem rá.
ps.: legjobb wokban készíteni :)

Jó étvágyat!

Iza.

Nincsenek megjegyzések: